השתלות שיער | השתלת שיער בטורקיה | השתלות שיער בטורקיה

טורקיה הייתה אחת המדינות הראשונות שהבינו את הפוטנציאל שבהשתלות שיער. אחרי שנים של מחקר, רופאים טורקים היו הראשונים לבצע השתלות בהיקפים גדולים. ד"ר סרקן אייגין מבצע השתלות שיער החל משנת 1996.

מה יהפוך השתלת שיער למוצלחת?

ניסיון הוא כמובן הגורם הראשון כאשר לוקחים בחשבון את כל הגורמים המשפיעים על התוצאה הסופית של השתלת שיער. אך בסך הכל חשובים 4 האלמנטים הבאים:

    1. ניסיון

    1. השכלה

    1. מבחר רחב של שירותי בריאות נלווים

    1. ציוד טכני מתקדם

ניסיון בתחום השתלות שיער

טורקיה הפכה עם השנים לאחת המדינות המנוסות ביותר בתחום השתלות השיער ניתן לומר כי ניסיון הוא מילת המפתח של השתלת שיער בטורקיה.

מאז (תחילת שנות התשעים) ועד היום השתלות שיער בטורקיה עברו מרקע ניסיוני למספר הגבוה ביותר של ניתוחים בפועל מה שהביא באופן טבעי לתוצאות מוצלחות יותר.

המספר ההולך וגודל של ההשתלות שיער מדי שנה, חיזק את ההצלחה בתחום זה.

גורמי מקצוע מעריכים כי היקף שנתי של השתלות שיער בטורקיה עומד על כ-שלוש מאות אלף מטופלים, מיד אחריה מתייצבת הודו, עם כמאתיים אלף מטופלים, ושלישית תהיה זו ארה”ב, אמנם עם מספר נמוך משמעותית של השתלות אבל עם חשיבות רבה בעקבות רמת מקצועיות וחדשנות גבוהה.

הכשרה רפואית ותחום השתלות השיער

השתלת שיער בטורקיה מתבצעת עלתיאום ותכנון הליך השתלת שיער בטורקיה ידי רופאים מומחים בטורקיה. תחום ההתמחות של רופאים אלו הוא דרמטולוגיה שכן השתלת שיער מתרחשת על חלקו השטחי של העור. מלבד זאת, גם רופאים שעיסוקם הוא רפואה פלסטית עובדים בתחום השתלות השיער.

נתונים מספריים על טורקיה בתחום הבריאות

טורקיה היא בין המדינות הבודדות בעולם בהן כל שירותי הבריאות ניתנים לכלל האנשים הנמצאים בערבות המדינה.
עובדה זאת הקלה על פתיחת בתי חולים בכל עיר בטורקיה לאורך השנים והעסקת אלפי רופאים לעבודה בבתי חולים אלה מה שהפך באופן טבעי את ההכשרה הרפואית הן ברמת אקדמית והן מבחינה מעשית.
בנוסף מספר הרופאים לנפש בטורקיה גבוה מאוד עם מספר של 150 רופאים למאה אלף איש.

מיומנות טכנית והיגיינה

טורקיה בולטת גם כמדינה בה מיושמות מספר טכניקות השתלת שיער עולמיות. לדוגמא, השתלת שיער עם להבי ספיר היא טכניקה המיושמת במרפאת ד”ר סרקן אייגין משנת 2006.
הרדמה ללא כאבים היא יישום נוסף הנמצא בשימוש נרחב בהשתלות בטורקיה. יתר על כן, שימוש בפתרונות מיוחדים לשימור שערות במהלך ההשתלה וביצוע הליכים להשתלת שיער בבתי חולים מאובזרים עם מתקנים כירורגיים בסטנדרטים הגבוהיים ביותר בעולם הם גורמים נוספים שקובעים את האיכות הטכנית של השתלת שיער בטורקיה.

ההזדמנויות הגאוגרפיות של טורקיה ואיסטנבול

״מרכז העולם״

גורם נוסף המבדיל את טורקיה ממדינות אחרות כמרכז להשתלת שיער ותיירות בריאות בעולם, הוא הגיאוגרפיה שלה. יתרונות גיאוגרפיים של איסטנבול כמו היותה נקודת הצומת בין אירופה לאסיה וחיבור בין שתי היבשות הללו, תרמו לכך שהטורקיה הפכה ליעד פופולרי לתיירות בריאות.

למעלה ממאה מיליון מבקרים נוחתים בשדות התעופה באיסטנבול מדי שנה כדי לעבור ליעדי תיירות מבוקשים כמו בודרום, צ’שמה, אנטליה ומרמריס.
מכיוון שאיסטנבול הייתה ועודנה מפגש בין תרבויות במשך אלפי שנים, היא ממשיכה למשוך אליה מספר רב של מבקרים מה שמעלה באופן טבעי את המודעות בתיירות הבריאות.

המסלול לאנשים המגיעים לעבור השתלת שיער בטורקיה

אם ברצונך לעבור השתלת שיער בטורקיה, ננסה להסביר את התהליך שלב אחר שלב כיצד הכל קורה.

ראשית כל, הינכם מתחילים תהליך של מחקר בנושא השתלות השיער. למטרה זו, דרך הערוצים המוצעים אונליין, תוכל להגיע אל מרכז התמיכה בעברית שם יספקו לך את המידע שנדרש לך בנוסף למחקר מקדים בנושא.

לאחר מכן, תתבקש לשלוח תמונות דרך הווטס אפ לקבלת הערכה ראשונית לגבי השתלת השיער.
אבחון ראשוני זה, יעשה על ידי הרופא ותקבל חוות דעת כללית על בסיס תמונות אלו. חשוב לזכור כי האבחון הקובע והסופי יתבצע במרפאה בסמוך להשתלה שלך.

אבחון אונליין – הערכה ראשונית

במרפאות רבות מבקשים לפחות 6 תמונות של מטופלים במהלך התייעצות מקוונת לצורך השתלת שיער. תמונות אלה כוללות תמונות ברורות של החלק הקדמי או החלק העליון של האזור המקריח ומאחורי הראש. בשתי התמונות הללו יראו כמה שתלים נדרשים לאזור ההשתלה והאם זקיק שיער שיכול לעמוד בדרישה זו אכן זמין.

באבחון התמונות של ד”ר סרקן תתבקש לשלוח תמונות מקידמת הראש, אחורי הראש וצדדיו כמתואר בתמונה וכמו כן תמונות של הזקן מתחת לסנטר.
למרות אבחון התמונות, חשוב לזכור כי האבחון הקובע והסופי יתבצע במרפאה בסמוך להשתלה שלך.

תיאום ותכנון הליך השתלת שיער

שלב נוסף לקראת השתלת שיער הוא שעליך לתאם פגישה אם החלטת על המרפאה בה תבצע את השתלת השיער שלך.
לאחר שתקבע את הפגישה, המרפאה צריכה לשלוח לך תיעוד המסביר על תהליך השתלת השיער צעד אחר צעד. כמובן שניתן לשלוח את זה גם דרך הווטס אפ.

לפני ההשתלה, אתה תקבל מידע על השלבים הבאים:

-הגעה לטורקיה

– הסעה מהשדה תעופה למלון ביום ההגעה / הסעה למרפאה במהלך השהייה

– אבחון פיזי

– הליך השתלת השיער

– הנחיות לביצוע לאחר ההשתלה

– הסעה חזרה לשדה התעופה לטיסת חזור

– נציגי המרפאה יתאמו לגבי טווח התאריכים המתאים לכל השלבים הללו.

לינה והסעות

לאחר רכישת כרטיס הטיסה, נציגי המרפאה יתאמו את הסדרי הלינה שלך ויטופלו בשהותך בטורקיה בכל הנוגע להשתלה שלך.

ברגע שתנחת, הסעה משדה התעופה למלון ולהיפך תתואם גם על ידי נציגי המרפאה אשר יחכו לכם ביציאה מביקורת הגבולות.
במילים אחרות, נציג מהמרפאה יפגוש אתכם בשדה התעופה וכך תועברו ישירות למלון שלך או למרפאה בהתאם לטיסתך ולפגישה שנקבעה לך בקליניקה.

חשוב לזכור כי שהותך בטורקיה הינה לצורך השתלת שיער, וכל השירותים וימי השהות שלך באיסטנבול להיות מופנים אך ורק למען מטרה זאת.

אבחון פיזי ותכנון השתלת השיער

כשתגיע למרפאה, תיבדק פיזית על ידי רופא. רופא זה יקבע עבורך את תוכנית השתלת השיער הסופית ושיטת ההשתלה המתאימה לך.
בשלב זה תעבור כמה בדיקות גופניות ותדרש לענות על שאלון רפואי קצר על ידי צוות המרפאה.
יבוצעו בדיקות דם ובדיקות נוספות במידת הצורך.
ביום זה תתוכנן עבורך תוכנית ההשתלה האופטימלית שתבוצע ביום ההשתלה לפי מידע זה.
בנוסף, ייקבע האם איזה סוג של הרדמה מקומית תקבל ובאילו חומרים פעילים ישתמשו.
לסיום תקבל ההנחיות לערב טרום ההשתלה וליום ההשתלה.

הליך השתלת השיער

יום השתלת שיער יכול להיות היום בו אתם מגיעים משדה התעופה או בכל יום אחר ובהתאם לזמן השהות שלכם באיסטנבול.

השתלת שיער בדרך כלל נמשכת בין 5-7 שעות.

שלבי הפעולה כוללים:

    1. הכנה: טשטוש וחיטוי של אזור ההשתלה – כ30 דקות.

    1. הרדמה: הרדמה מקומית ללא טשטוש או עם טשטוש (בהתאם לפרופיל הרפואי של המטופל) הליך זה אורך כ- 30 דקות.

    1. הוצאת זקיקי שיער: תהליך זה משתנה לפי כמות הזקיקים שיש לשלוף, למשל, לוקח 1-1.5 שעות לתהליך שליפה של שלושת אלפים שתלים.

    1. חבישה לאזור התורם: לאחר שליפת הזקיקים, החבישה תתבצע באזור התורם ואזור זה יחבש בתחבושת להגנת האזור מפני גורמים חיצוניים למשך יום אחד. הליך זה נמשך 10-15 דקות. ואז ניתנת הפסקה של דקות ספורות.

    1. מתן הרדמה לפתיחת תעלות (חתכים): הרדמה שנייה זו מוחלת על האתר שיש להשתיל. כך, תהליך יצירת החתכים יהיה ללא כאבים. זה לוקח פחות זמן, כלומר כ. 10-15 דקות. פתיחת פתחים להשתלה: פתחים ייפתחו עם להבי ספיר בהתבסס על כמות השיער שיש להשתיל (מרפאת ד”ר סרקן אייגין משתמשת בלהבים אלה).
      שלב זה אינו זמין בטכניקת השתלת שיער של DHI / Choi. טכניקה זו כוללת הן פתיחת תעלות והן השתלת זקיקי שיער עם DHI על ידי שימוש בעט משתיל. פתיחת התעלות אורכת כשעה.

    1. השתלת זקיקי השיער: זהו שלב חשוב הדורש תשומת לב מירבית במהלך השתלת שיער. זהו השלב האינטנסיבי ביותר לעבודה בהשתלת שיער. כל חברי צוות ההשתלה פעילים בשלב זה וזקיקי השיער מונחים בזה אחר זה אל תוך הפתחים שנוצרו. הליך זה אורך את הזמן הארוך ביותר בפעולה, אך משך הזמן הממוצע הוא 1.5-2 שעות.

    1. השלמת הניתוח: לאחר השלמת תהליך השתלת הזקיקים, מבצעים חבישה כללית והמטופל מתבקש לקום. באופן דומה, הליך זה אורך 10-15 דקות.

מטופל שההליך שלו הושלם יכול לאכול לפי צרכיו תחת פיקוח של צוותי המרפאה ובתום הארוחה וההסבר על הטיפול התרופתי יעבור המטופל על ידי שירותי ההסעות לבית המלון שלו למנוחה.

ביום הראשון, מכיוון שהרדמה תמשיך להשפיע, על המטופל להימנע מלצאת החוצה ועליו להקפיד על מנוחה רבה.

יום וערב ההשתלה

לאחר סיום ההשתלה, איזור התרומה שלך יחבשו. תחבושת זו תספוג את הדימום הטבעי שיתרחש בשעות שלאחר ההשתלה.

איך לישון ביום שלאחר ההשתלה זו שאלה חשובה נוספת – על המטופל להניח את ראשו על כרית מוגבהת במצב שכיבה. למטרה זו מרפאות מספקות כריות נסיעה למטופלים המשמשת גם לישון במטוסים.
כך תוכלו לישון בנוחות ובביטחון.

בדיקת חבישה לאחר ההשתלה

יום אחרי ההשתלה המטופל יגיע למרפאה בליווי צוות ההסעות לבדיקה והסרת התחבושות.
החבישה שנעשית ביום הראשון היא תהליך בו מוסבר מידע חשוב. במהלך החבישה, שוב יוערך מצב קליטת זקיקי השיער לעור, האסתטיקה שלהם וכו’.

יחד עם החבישה, יבוצע למטופל טיפול בלייזר קר במרפאת ד”ר סרקן אייגין. הליך זה תורם לחיזוק זקיקי השיער והחלמה מהירה של איזורי התרומה וההשתלה.

הדרכה בסיסית והוראות טיפול

לאחר החבישה ביום לאחר ההשתלה, צוות המרפאה שליווה אותך לאורך כל השהייה, יסביר בפירוט את כל הנקודות החשובות שיש לדעת כדי לשמור על תוצאות השתלה מוצלחות לטווח זמן ממושך.
תקבל הסבר על השטיפה החיונית לבריאות הזקיקים שלך ופרוטוקול טיפול מחייב לאחר השתלה עם המלצות וטיפולים שעלייך להמשיך לבצע לאחר ההשתלה.

יוסבר לך גם על פעולות שעלולות להשפיע על הצלחת ההשתלה שלך. מידע זה יכלול הסבר של מתי ובאיזו תדירות ניתן להשתמש בחומרים מזיקים כמו סיגריות ואלכוהול.
ובנוסף, גם תיאור המפרט על כיצד גלדים קטנים מאוד אשר ייצאו מתחתית הזקיקים יתחילו לנשור במהלך ה15 יום הבאים.

השלב הבא יהיה תלוי בכיצד והאם המטופל יקפיד לבצע את ההמלצות ופרוטוקול הטיפול בצורה הנכונה ביותר.
כמובן שצוות המרפאה ומרכז התמיכה יהיו בקשר עם המטופל וימשיכו לבקש תמונות מעקב מהמטופל מעת לעת בתום 15 הימים הראשונים כדי לעקוב אחר התקדמות מצבו של המטופל.

לקבלת מידע נוסף על הליך השתלת שיער בטורקיה, אתה יכול לפנות למרפאת ד”ר סרקן אייגין.

מידע באנגלית על השתלות שיער בטורקיה באתר של ד״ר סרקן.

אנחנו מאחלים לך חיים בריאים ושיער בריא!