Skip to content

שיתוף:

האם שיער מושתל הוא פתרון קבוע?

אחד הפתרונות הנפוצים ביותר להתמודדות עםנשירת שיער הוא השתלת שיער. באופן טבעי, מתעניינים בנושא שואלים האם השתלת שיער היא פתרון לצמיתות, או שהם ימשיכו לאבד שיער גם לאחר ההשתלה. 

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע בנושא, אך כדי לדון עליהם, ראשית חשוב להבין כיצד פועלת השתלת שיער. 

במהלך ההליך, זקיקי שיער נלקחים מהחלק האחורי של הראש (שם השיער נושר פחות) ומושתלים לאזורים המקריחים או המדוללים בחלק העליון והקדמי של הראש. עם הזמן, השיער המושתל מתאקלם במיקומו החדש ומתחיל לצמוח.

במובן הזה, ניתוח השתלת שיער הוא פתרון לטווח ארוך לנשירת שיער, אך חשוב להבין שהוא אינו תרופה לנשירת השיער. יתכן שחלק מהשערות ימשיכו לנשור לאחר ההשתלה, מה שעלול לגרום להתקרחות נוספת או להידלדלות. אך המשך נשירת שיער תלויה בגורמים שאינם תלויים בניתוח עצמו, כמו:

– גיל (רמת טסטוסטרון בגוף)

– נטייה גנטית להתקרחות

– רמת סטרס בחיים

– מצב בריאות כללי

עם זאת, רוב השערות המושתלות אמורות להישאר במקומן ולהמשיך לצמוח כפי שהן צומחות גם באזור התורם. אורך החיים של השערות המושתלות תלוי כמו כל שיער ראש אחר בגורמים שצויינו, כאשר המשפיע מביניהם הוא הנטייה הגנטית לנשירת שיער. אם יש למושתל היסטוריה משפחתית כזאת, ייתכן שיחווה נשירת שיער נוספת גם לאחר הניתוח. במקרה זה, אפשר לבדוק האם ניתן לעבור השתלת שיער נוספת כדי לשמור על צפיפות השיער.

חשוב לציין כי הצלחת השתלת שיער תלויה גם במיומנות ובניסיון של הצוות הרפואי. בחירת צוות השתלה מנוסה ובעל הצלחות מוכחות, יכולה לשפר את הסיכויים להליך מוצלח ויכולה להבטיח שהשערות המושתלות ישגשגו במיקומן החדש.

לסיכום, השתלת שיער היא פתרון ארוך טווח לנשירת שיער, אך אינה מרפאה את הגורמים שגרמו לנשירה מלכתחילה.

להתייעצות עם מרכז התמיכה בעברית של מרפאת ד״ר סרקן – צרו עמנו קשר.

Facebook
Twitter