Skip to content

שיתוף:

מי מתאים להשתלת שיער?

הכל מתחיל מאבחון ראשוני באמצעות תמונות ודוח מצב רפואי. אדם ששוקל לעבור השתלת שיער, צריך לדווח על המצב הרפואי שלו כדי לוודא שאין מניעה לעבור השתלה מבחינה רפואית.

מהן המגבלות הרפואיות שיכולות למנוע מאדם לעבור השתלת שיער?

בראש ובראשונה מחלות לב, שלא מאפשרות מתן חומרי הרדמה.

שנית – בעיות עור שצריך לוודא שאינן מתנגשות עם תהליך השתלת השיער.

וכן נסיבות שונות שנבדקות לעומק ובכל מקרה לגופו.

תהליך האבחון

בשלבים הראשונים של התהליך תתבקשו למלא הצהרת בריאות מפורטת. יחד עם התמונות, ניתן יהיה לקבל אבחון ראשוני. האבחון נותן הערכה ראשונית על כמות השתלים שניתן לדלל מאיזורי התרומה. לכל אחד מאיתנו יש מאפיינים שונים כמו שיער דק, שיער עבה, פיזור שונה של שתלים וכן הלאה. במפגש הפיזי עם הרופא, קובעים את התוכנית הסופית ואת כמות השתלים.

כשמגיעים להשתלה עצמה, במפגש הפיזי עם ד״ר סרקן או עם ד״ר אמיר עלי, קובעים את כמות השתלים בפועל ומשרטטים את קו המצח בצורה מדוייקת. האבחון הראשוני הוא כמעט מדויק לכן יש חשיבות גדולה לצלם תמונות בצורה טובה, ברורה, מוארת וחדה.

איך מתבצע אבחון התאמה להשתלת שיער?

נקודת הפתיחה היא החלק האחורי. הוא למעשה מוגדר כאיזור התורם והוא מגדיר את המשך התהליך. במידה והאיזור התורם מוגבל, או במגמת ירידה או חסר – יותר מורכב לדלל ממנו שתלים. זהו המרכיב המרכזי שקובע את ההתאמה להשתלה והוא נקבע ע״י דוקטור סרקן והצוות הרפואי כבר בעת האבחון הראשוני.

חוסר התאמה יכול להיקבע כתוצאה משני מצבים:

  1. בדרך כלל עקב חוסר של איזור תורם
  2. קיים שיער מלא שכדאי לשמור עליו –
    במידה ומגיע אדם שיש לו שיער מלא שקיימים בו חוסרים והרופא מזהה שבאמצעות טיפול נכון אפשר לאושש את השיער שנחלש – הוא ימליץ לאדם לגשת קודם כל לטיפולי שיקום לשיער, למצות את האופציה הזאת ורק לאחר מכן, במידה ואין תוצאות, לחזור לאופציה של ההשתלה.

במידה והאיזור התורם חסר, כלומר שלא ניתן להוציא ממנו מספיק שתלים כדי לכסות את כל האיזורים הריקים – במצבים האלה יתכן שתימצא חוסר התאמה לתהליך.

השתלה שניה

ישנם מצבים (והם די נפוצים) שבהם מומלץ לעבור 2 השתלות. השתלה ראשונה של פרונט, החלק הקדמי של הראש, או פרונט-אמצע, והשתלה שניה של השתלה בפדחת, בכתר.

Facebook
Twitter