Skip to content

שיתוף:

הגברים המטופחים של 2022 בוחרים בהשתלת שיער

תעשיית השתלת השיער העולמית עולה וצומחת בקצב קבוע של 22.7% בשנה. לא ייאמן, אבל כמעט כל אחד מ-13 גברים, יבחר בניתוח השתלת שיער בחייו. גם מספר הנשים הבוחרות בטרנד זה עולה לאט אך בהתמדה.

בארה״ב, כ-50 מיליון גברים ו-30 מיליון נשים סובלים מהתקרחות אנדרוגנטית (הצורה הנפוצה ביותר של נשירת שיער). מדי שנה בוחרים כ-650 אלף גברים אמריקאים לעבור השתלת שיער, בניסיון לשלוט בנשירת השיער שלהם. סטטיסטיקה מאירת עיניים זו, מוכיחה כי ככול שהמאה ה-21 ממשיכה לאמץ ניתוחים קוסמטיים כהליך הנורמלי החדש, הופכות השתלות השיער יותר ויותר למיינסטרים. ממש כמו שהסרת שיער לגברים הפכה לנוהל מקובל על הגברים המטופחים של זמננו.

מה הפך את השתלת השיער לפופולרית?

מדוע הפכו השתלות השיער של גברים לכל כך פופולריות, למרות שנשירת שיער יכולה להיגרם ממספר גורמים, ושיער דליל נתפס לעתים קרובות כתופעה של הזדקנות. ובכן, בגלל הקיבעון של תרבות הצעירים. אנשים רבים, המתמודדים עם נשירת שיער, לחוצים לעשות משהו בנדון, לפני שהנשירה תהפוך לבעיה גדולה ובולטת יותר.

מחקר שערכה האגודה הבינלאומית לניתוחי שיקום שיער (ISHRS), מצא כי למעלה מ-45% ממושתלי השיער הם צעירים בגילאי 35-26, וקבוצת הגיל השנייה בגודלה (42%), כוללת בני 45-35. לכן, בעוד שהשתלות שיער קשורות לעתים קרובות לאנשים מבוגרים, המציאות היא שיותר ויותר צעירים לא מוותרים, ועושים מעשה כדי לטפל בנשירת השיער שלהם מוקדם ככול האפשר.

לפי אותו מחקר של ISHRS, למעלה מ-70% מהמטופלים, דיווחו שהם עברו הליך השתלת שיער, בגלל ההשפעה החיובית של רעמת השיער על הקריירה או על המעמד החברתי שלהם. מטופלים מאמינים שמראה צעיר ונמרץ יותר מועיל לא רק לביטחון העצמי, אלא משפיע ישירות גם על החיים הפרטיים והמקצועיים.

השתלות שיער הן משנות חיים, כך שלא מפתיע שהליך זה הוא אחד הניתוחים הקוסמטיים המבוקשים ביותר על ידי הגברים של זמננו.

שיטת FUT להשתלת שיער

בשיטת ההשתלה UFT (The Follicular Unit Transplantation), משתמשים ביחידת זקיקים ומניבים בדרך כלל את הכמות הגדולה ביותר של שיער. אם אתם רוצים מלאות מקסימלית, שיטה זו עשויה להתאים לכם. בשיטת ה-UFT, מסירים מהמטופל רצועת עור עם שיער, ומוציאים ממנה זקיקים לפני שהם מועברים לקרקפת. במקום בו הוסרה רצועת העור, המנתח יסגור בתפרים שיישארו במקום כ14-10 ימים, עד שהאזור יירפא.

שיטת FUE להשתלת שיער

השיטה האלטרנטיבית היא שיטת FUE (Follicular Unit Extraction), שהיא פחות פולשנית ומציעה תהליך ריפוי מהיר יותר. אם המטרה העיקרית שלכם היא לחזור במהירות לחיים הרגילים, אזי שיטת FUE היא אידיאלית. מטופלים רבים בוחרים ב-FUE גם כדי להימנע מצלקות, למרות שאלה אמורות להיות מוסתרות על ידי השיער הצומח.

בשיטת FUE, נשלפים זקיקים בנפרד ישירות מהקרקפת (בדרך כלל מהחלק האחורי של הראש, באזור נסתר). זקיקי השיער נקצרים באופן אקראי, מה שמאפשר לרופא להסיר שיער מהאזור התורם ולהשאיר אותו פחות מדולל משיער. בשיטה זו, השיער נקצר באמצעות חתכים מעגליים מיקרוסקופיים בקרקפת, ולאחר מכן הוא מושתל באזורי הקרקפת דלילי השיער.

חילוץ זה יכול להתבצע באופן ידני או בעזרת רובוט.

השתלת שיער ידנית נעשית באמצעות מכשיר כף יד, המאפשר לרופא לחלץ את זקיקי השיער הבודדים.
ההליך הרובוטי משתמש במכשיר להשתלת שיער המונחה על ידי הרופא. הרופא בוחר את כמות השיער הרצויה לקציר, וממפה את האזור התורם הרצוי. הרופא לא מתערב בקצירת הזקיקים, והפעולה מושלמת על ידי הרובוט. פלא רפואי טכנולוגי זה, מציע דיוק ללא תחרות.

יתרונות שיטת ה-FUE הרובוטית להשתלת שיער

  • איכות השתלה גבוהה – המערכת הממוחשבת מאפשרת ניתוח וחישובי תלת ממד בזמן אמת, של מאפייני כל זקיק שיער.
  • התוצאות מניבות מראה טבעי.
  • ההליך לא כרוך בכאב במהלך הניתוח או לאחריו.
  • זמן התאוששות קצר.
  • צלקות מינימליות באזור התורם.

הרופא יתייעץ איתכם לפני הטיפול כדי לקבוע את דרך שיקום קו השיער שלכם ובאיזו מידה. לדוגמה, אם אתם חווים כבר נסיגה הגונה של קו השיער, הרופא יכול לעזור לכם לקבוע איזו רמת שיקום היא הכי סבירה וטבעית למראה ולצורה של הפנים שלכם ולגיל שלכם

לא משנה באיזו שיטה תבחרו, או איזו שיטה הרופא יקבע שהטובה ביותר למצב נשירת השיער שלכם, כאשר היא מבוצעת על ידי רופא מיומן, השתלת השיער אמורה לספק לכם תוצאות של מראה טבעי.

Facebook
Twitter