שיתוף:

Soft FUE – השתלת שיער בשיטת FUE עם טשטוש קל

התפתחויות חדשות המתעוררות כל יום בתחום השתלות השיער, סיפקו דרכים חדשניות לשיפור חוויית המטופלים ולהשגת רמת תוצאות גבוהה. השתלת שיער בשיטת SOFT FUE היא טכניקה עליה הכריזה מרפאת ד”ר סרקן אייג’ין לראשונה בשנת 2019. במובן הפשוט ביותר של המונח, טכניקת SOFT FUE או SOFT DHI, מתייחסת לביצוע השתלת שיער תחת טשטוש.

לפני שנספק מידע מפורט על פעולת ההרדמה, נסביר את הצעדים הבסיסיים להשתלת שיער.

שלבי השתלת שיער

השתלת שיער מורכבת מארבעה שלבים:

1) הכנה להשתלת שיער

שלב ההכנה מתייחס למעשה לחיטוי האזור התורם והמושתל, וחשוב מכך – טשטוש והרדמה מקומית של הקרקפת.

מאחר והרדמת הקרקפת היא פרוצדורה לא נעימה, יקבל המטופל טשטוש דרך הוריד לפני הרדמת הקרקפת. טשטוש זה, מרכך את חוויית הרדמת הקרקפת ומקל משמעותית על התהליך. מכאן המונח Soft FUE ו-Soft DHI.

2) הוצאת זקיקי השיער המיועדים להשתלה

בשלב זה הגורם המשפיע על הצלחת השתלת שיער הוא הדרך לשליפת זקיקי שיער.

לאחר הטשטוש והרדמת הקרקפת, יתבצע חילוץ של זקיקי שיער מאיזורי התרומה השונים באמצעות מכשיר הנקרא מיקרו-מוטור שהוא למעשה מחט חלולה, חשמלית, המסתובבת במהירות נמוכה ומנקבת את זקיק השערה. לאחר מכן, זקיקי השערה יישלפו מהקרקפת באמצעות פינצטה ויונחו בתוך צלחות סטריליות לצורך מיונם.

כידוע, בגוף האדם ישנם זקיקים עם תכונות שונות, כך למשל ישנם זקיקים המוציאים שערה אחת, וישנם זקיקים המוציאים עד 4 שערות (לעיתים רחוקות אפילו יותר). ישנה חשיבות רבה למיון הזקיקים, משום שיש חשיבות גבוהה למיקום הזקיקים השונים בהחזרתם לקרקפת. זאת כדי לייצר את המראה הטבעי ביותר.
כפי שהוסבר בהליך חילוץ זקיקי השיער, הזקיק מחולץ מהקרקפת בשלמותו, מה שמשאיר נקודות חלקות קטנות באזור התורם. לכן, יש חשיבות גבוהה לחילוץ הזקיקים בפיזור רחב, כזה שלא יאפשר להבחין בדלילות שנוצרה באיזור התורם.

3) יצירת האזור הנתרם

בשיטת ה-FUE, נפתחות תעלות באיזור הנתרם באמצעות להב ספיר (העשויה מאבן ספיר שאינה מחלידה) לצורך החדרת השתלים אל כל תעלה. ישנה חשיבות גבוהה לפתיחת התעלות בסמיכות, בצפיפות ובזווית של 45 מעלות, כדי לייצר את המראה הטבעי ביותר בעת ההשתלה.

4) השתלה של זקיקי השיער

השתלת הזקיקים היא השלב האחרון בתהליך השתלת השיער. בשלב זה, יש צורך למנוע את הסיכון לפגיעה ברקמות על ידי מגע מופחת ביותר עם זקיקי השיער.

כפי שנראה כאן, תהליך השתלת השיער מתחיל בהרדמה מקומית. ההרדמה המקומית אינה נעימה, ומסיבה זו מתבצע טשטוש לפני ההרדמה המקומית של הקרקפת, לצורך ריכוך הכאב ויצירת תחושת נוחות למטופל.

הרדמה בהשתלת שיער

הרדמה היא השלב הכואב ביותר בתהליך השתלת שיער. כיום תהליך ההרדמה מתבצע בשתי דרכים נפוצות.

א) הרדמה הניתנת בזריקה

בשיטה זו מתן ההרדמה הראשונית באמצעות הזרקה. למרות העובדה שלמחטים אלו קוטר דק מאוד ומאחר וההרדמה ניתנת לקרקפת, הם גורמים לתחושת כאב עזה.
כיום, שיטה זו היא סוג ההרדמה הנפוץ ביותר בקליניקות רבות מכיוון שהיא זולה.

ב) נוהל הרדמה באמצעות טשטוש

חומר הטשטוש, שבעצם ניתן להשתמש בו אפילו על תינוקות, הוא אחד ההליכים הרפואיים המתקדמים והחשובים ביותר בתחום ההרדמה. חומר הטשטוש הוא שילוב של חומרים פעילים לשיכוך כאבים לגוף במינון מתאים על סמך מצבו הבריאותי של המטופל. בהליך זה המטופל נשאר בהכרה אך תחושותיו מופחתות ולכן לא מורגש כאב בזמן הזריקות או בשאר חלקי ההשתלה.

מינון הטשטוש נקבע על ידי הצוות הרפואי ותחת פיקוח ישיר של הרופא המרדים על סמך המצב הגופני וסף הכאב של המטופל.

המאפיינים של SOFT FUE (טשטוש ברמה קלה)

Soft FUE מעניק רמת נוחות גבוהה למטופלים.

המאפיינים החשובים של יישום הטשטוש להשתלת שיער במרפאת ד”ר סרקן אייגין:

• המטופל מקבל הרגעה ואינו חש כאב כלשהו במהלך מתן הרדמה מקומית.
  • המטופל נשאר בהכרה במהלך ההליך.
  • המטופל רשאי לאכול ולשתות לפני הניתוח. זה לא מונע מתן חומר הטשטוש לאחר מכן.
  • המטופל יכול לענות על כל צרכיו במהלך ההשתלה (כגון ללכת לשירותים, לאכול ולשתות).
  • המטופל יכול לחזור לביתו או למלון מבלי להתקשות ברגע שמסתיימת ההשתלה.

היתרונות של טשטוש קל לעומת טשטוש רגיל:

• שיתוף הפעולה והתקשורת בין המטופל לצוות הרפואי אינו נכשל תחת טשטוש קל.
  • כך, המטופל מרוצה ומסופק יותר בסיום ההשתלה.

לא ניתן לתת את חומר הטשטוש ללא פיקוח של רופא מוסמך

במרפאת ד”ר סרקן אייגין, חומר הטשטוש ניתן תחת פיקוחו של רופא מרדים ומושתת על תוצאות השתלה באופן אינדיבידואלי. במילים אחרות, המטופל שמקבל את הטשטוש עובר הליך זה כשלב נפרד המנוהל על ידי רופא מרדים והצוות שלו שאינו הרופא להשתלת שיער.
במהלך ההליך נוצר מעקב רציף אחר קצב הלב וסימנים חיוניים אחרים. מסיבה זו, נוכחותו של הרופא המרדים באזור ההשתלה היא גורם מהותי ללא פשרות במרפאת ד”ר סרקן אייגין.